Friday

Sahabat .

Hey babe ..

Kite ramai kawan . Tapi dalam ramai ramai kawan bukan semua mampu menjadi sahabat . Kalau nak dikira aku memang ramai giler kawan . Tapi tak semua kawan , aku senang berkongsi suka , terutama duka .

Dia Maha Adil apabila megenalkan aku dengan sahabat yang penuh dengan rasa sayang , ambil berat , tak ubah seperti ibu dan ayah aku , walaupun aku kadang kadang kurang senang dengan dia . Sahabat yang aku kenal ni , sanggup terima caci maki dari kawan dia sendiri . Atas sebab membela , menjaga , perasaan dan maruah kawannya dari terus di sakiti hati oleh kenalan lelakinya .

Bahagianya aku mendapat sahabat sebegitu . Namun , atas lebih mempecayai mungkin menyayangi kenalan lelaki , aku sanggup menghancurkan perasaannya , tanpa mempedulikan pengorbanannya selama ini terhadap aku . Begitu JAHATnya aku .

Aku bersalah ! Aku sangat bersalah ! Baru kini aku sedar , kenalan lelaki itu , mungkin tidak bermakna untuk aku bela daripada pengorbanannya terhadap aku . Sehingga dia dicaci dan di maki oleh sahabat andai dan keluarga kenalan lelaki aku .

Oh Sahabat , mungkin kau tak tahu bahawa , bagi aku , kaulah sahabat yang paling menjaga hati dan perasaan aku . Sahabat yang pandai menceriakan aku . Sahabat yang memahami aku .

Maafkan aku sahabat . Aku mengenepikan perasaan kau ketika itu . Maafkan aku . Walaupun kita mungkin sudah tak serapat dulu . Dihati aku , kaulah sahabat aku dunia akhirat . Sahabat yang menghargai aku .


Kita mungkin akan merana atas kehilangan sesuatu yang berharga . Hargailah Kurniaan-NYA

okesekianbai.
miss atiera

No comments:

Post a Comment