Wednesday

Sabar .

Hey babe ..

Bukan semua orang mampu bersabar . Bukan semua orang ade sifat sabar . Sabar ? Ape yang korang paham tentang sabar ? hurmm . Korang pergi ambik kamus dewan ,
bukak muka surat S -,- cari sendiri .
Oke , sabar ye .

Hurm , dalam hidup aku ni . Bukan semuanya indah . Banyak giler ujian yang aku hadapi . Kalau dulu aku dijulang , kini aku di pijak pijak . Kalau dulu aku dipenuhi pujian , kini aku di pandang rendah . So , aku kena sabar . Banyak berdoa kepada Dia .

'Apa yang disisimu akan lenyap, dan apa yang disisi Allah adalah kekal. Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.'
An-Nahl:96

Okey lepas bace ni , buat aku lagi kuat . Ya ! Kita semua , kene kuat dan sabar mengharungi dugaan ujian cabaran dalam hidup ini . Allah sentiasa bersama orang beriman . Ingat tuu ..



Aku pun berharap , kawan kawan aku yang sedang menghadapi masalah tu , sabar . Berdoa pada Dia , mintak ape yang patut . Aku tahu korang kuat . Aku mintak maaf aku takde dengan korang waktu korang ade masalah sekarang ni . Aku hanya mampu berdoa korang bahagia dan meminjam telinga dan mata untuk korang berkongsi masalah .

Kadang kadang kita redha , kadang kadang kita pasrah dengan semua yang berlaku . Redha itu ikhlas , Pasrah itu menyerah . (Ombak Rindu) Adakah kita betul2 redha ? Atau kita hanya pasrah?

Guna lah kedua dua ini dengan betul , tanye hati kita . Betul ke perasaan kita , betul ke tindakan kita . Korang fikirkan yang terbaek untuk hidup korang oke . Yang penting kita sabar dengan ujian Dia .

Tuhan aku tahu banyak dosa ku , hanya ingat Kamu kala duka ku . Ampunkan aku .


okesekianbai.
miss atiera

No comments:

Post a Comment