Wednesday

Cerita Bola Malaysia .

Hey babe ..

Aku memang selalu menghilang , kan ! *gelak besar. Aku sibuk sangat menguruskan rumah tangga. (macam da kahwen je) Pastu aku sibuk tengok Harimau Muda main bola. Perempuan pun minat bola ape , walaupun takde la pandai sangat main bola sepak tu kann .

Kat Malaysia sekarang memang hangat betol dengan Harimau Muda . Dan ! makin ramai aweks aweks kat luar sane makin minat bola , disebabkan beberapa muke yang cute yang amat . haha . Kalau bagi aku , aku memang minat bola lame da . Tapi tak gila sangat macam lelaki2 semua yee . (walaupun ade segelintir lelaki yang tak minat bola sepak tapi aku minat)

NAZMI FAIZ MANSOR

Adik aku memang giler sangat kat budak kecik atas ni .. Bagus lah aku dah ade geng tengok bola kat rumah ni , dia pulak lagi semangat dari aku nak tengok bola .

Dah la kalah pulak tu dengan Bahrain . Takpe la Harimau Muda . Aku tetap sokong walau kalah . Bagi aku korang tetap hebat . Paling hebat tentulah Muslim Ahmad . Minat betol dengan mamat ni .

MUSLIM AHMAD

Tu diaa Muslim Ahmad . Aku minat orang Terengganu mungkin , sebab asal pun Terengganu . Haha .
Ok , itu saje .


JANGAN BERSORAK KETIKA MENANG JIKA TAK MAMPU MENYOKONG KETIKA KALAH


okesekianbai.
miss atiera

Thursday

Budak Kedai Depan Rumah .

Hey babe ..

Nak kongsi satu cerita yang aku alami hari ni . Masa aku nak pergi ambil adik aku balik dari sekolah tengah hari tadi . Mak aku sempat lagi borak dengan aku .

Mama : Along , tadi budak yang kerja kat kedai depan rumah kite tu tanye . Sape yang datang ngan adik pergi kedai dia tu ? Dia cakap , adik mama ke ? 
(mama gelak , suke la tu orang ingat dia muda -.-)
 Mama cakap la semula kat dia , anak yang sulung laaa . Budak tu cakap , asal jarang jarang nampak ? 
(mama dah mula senyum semacam -.-)
Aku : Ohh -.- Perlu ke dia tanye ? Dia rindu along kot ... Nanti along ambik adik balik dari tadika along singgah kedai dia . Adik balik dari sekolah rendah , along singgah kedai dia . Adik balik dari sekolah menenggah , along singgah kedai dia -.-
(konon konon gedik)
Mama borak ape lagi dengan dia ?
Mama : Ade laaa .. (Senyum)

Ni buat aku dah malas pergi kedai kat depan rumah aku nih . Sebelum ni ade la budak tu layan aku lain macam . Tapi aku buat biase je laa . Ni dah siap buat baik ngan mak aku -.- 

Okey lah , aku dah lapar .. melantak dulu ...

okesekianbai.
miss atiera

Kahwin

Hey babe ..



Kahwin ? Bukan aku nak kahwin ea . Jangan salah paham plak . Aku bukan ape , sepanjang cuti ni , aku bace novel je kejenye . Paham paham je lah novel , kebanyakan cerita cinta alam perkahwinan . Huhu . Dulu tak berapa nak minat sangat . Sekarang dah besar siket ni , boleh tahan la aku layan . Haha . Boleh gune situasi situasi yang jadi lam novel sebagai ilmu untuk menempuhi alam perkahwinan nanti . Eceh . Calon suami pun aku takde lagi . Berangan je lebih . Haha .

Takpe la , sediakan payung sebelum hujan kan . Sesuai ke peribahasa aku ni ? Lantak laah . Lebih kurang lah kan . Hee . Dah lame tak hadap buku Bahasa Malaysia sejak habis sekolah ni . Hurm , novel ni , kadang kadang banyak jugak ilmu yang kita dapat selain berjiwang jiwang gituh . Hee .

Bila kite bace novel , kite dapat lah bayangkan , alam rumah tangga nanti , memang banyak cabaran nye . Bile aku bace novel , ada masa rase tak sabar nye nak kahwin , ada mase , aku rase macam taknak kahwin je . Yelah , Ya Allah , dugaan tahu tak alam perkahwinan ni . Kita tak tahu apa yang bakal terjadi . Tapi yang penting . Apa apa pun , kite berbalik kepada Allah S.W.T yang Satu . Kerana hanya Dia lah yang Maha Esa .

Mak aku pun dah berangan nak dapat cucu -__-' ayah aku berangan nak dapat menantu . Haish , kalau macam tu , aku berbalik care orang dulu dulu laa . Biar mak bapak yang tentukan jodoh . Aku goyang kaki je . Haha . Orang kate , bercinta lepas kahwin lagi indah . Huuu . Cakap senang kan . Sape pernah rase ?

Aku tahu ni umur angka depan SATU lagi . Tahun depan baru angka DUA . Dah boleh kahwin dah tu . Haha . Gatal yang amat kan -__-' Biasalah manusia , selagi dia di gelar manusia , dia ade banyak kelemahan .

Aku harap agar aku di pertemukan jodoh yang dapat membimbing aku dunia akhirat . Amin .


oksekianbai.
miss atiera