Thursday

Kahwin

Hey babe ..



Kahwin ? Bukan aku nak kahwin ea . Jangan salah paham plak . Aku bukan ape , sepanjang cuti ni , aku bace novel je kejenye . Paham paham je lah novel , kebanyakan cerita cinta alam perkahwinan . Huhu . Dulu tak berapa nak minat sangat . Sekarang dah besar siket ni , boleh tahan la aku layan . Haha . Boleh gune situasi situasi yang jadi lam novel sebagai ilmu untuk menempuhi alam perkahwinan nanti . Eceh . Calon suami pun aku takde lagi . Berangan je lebih . Haha .

Takpe la , sediakan payung sebelum hujan kan . Sesuai ke peribahasa aku ni ? Lantak laah . Lebih kurang lah kan . Hee . Dah lame tak hadap buku Bahasa Malaysia sejak habis sekolah ni . Hurm , novel ni , kadang kadang banyak jugak ilmu yang kita dapat selain berjiwang jiwang gituh . Hee .

Bila kite bace novel , kite dapat lah bayangkan , alam rumah tangga nanti , memang banyak cabaran nye . Bile aku bace novel , ada masa rase tak sabar nye nak kahwin , ada mase , aku rase macam taknak kahwin je . Yelah , Ya Allah , dugaan tahu tak alam perkahwinan ni . Kita tak tahu apa yang bakal terjadi . Tapi yang penting . Apa apa pun , kite berbalik kepada Allah S.W.T yang Satu . Kerana hanya Dia lah yang Maha Esa .

Mak aku pun dah berangan nak dapat cucu -__-' ayah aku berangan nak dapat menantu . Haish , kalau macam tu , aku berbalik care orang dulu dulu laa . Biar mak bapak yang tentukan jodoh . Aku goyang kaki je . Haha . Orang kate , bercinta lepas kahwin lagi indah . Huuu . Cakap senang kan . Sape pernah rase ?

Aku tahu ni umur angka depan SATU lagi . Tahun depan baru angka DUA . Dah boleh kahwin dah tu . Haha . Gatal yang amat kan -__-' Biasalah manusia , selagi dia di gelar manusia , dia ade banyak kelemahan .

Aku harap agar aku di pertemukan jodoh yang dapat membimbing aku dunia akhirat . Amin .


oksekianbai.
miss atiera

4 comments:

  1. Nice , thanks follow 7ALWAYS,
    http://unitesahaje.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. amboi hang bru umur angka dpn 1 dh fkr nk kwin ye.. akk ni yg dh angka dpn 2 pun smpai la ni x da org minang huhu...

    ReplyDelete
  3. ahaha :D bace novel , buat rase nak kahwin je ^.^' akak cari jodoh cepat !

    ReplyDelete