Sunday

Ketiga .

Hey babe ..

Sejak beberapa post hari tu , aku tak berape nak update blog sangat kan . Sori laa , busy dengan exam ! 
Sekarang tengah cuti , InsyaAllah aku rajin rajin kan diri aku ni update blog . okay ? 

Tengok tajuk post aku kali ni . KETIGA . Ketiga yang aku maksudkan kat sini ialah , apabila korang menjadi orang ketiga dalam perhubungan . Bukan Setan eaa . Haish ..

Orang Ketiga bermaksud , korang tetibe muncul dalam pasangan kapel yang dah lame kapel ni . Ataupun , korang dah lame muncul dalam hidop seseorang ni , pastu seseorang ni plak kapel dengan anybody else .

Aku timbulkan cerita ni ? Motif ? Sebab aku baru mendengar , melihat , menyaksikan kemunculan orang Ketiga . Kadang kadang ade positif ade negatif " kejadian " ni . 

Okay , sebelum tu , aku nak cerita situasi pertama . Mamat A datang kat Minah C dan berkata " Awak , saye dah lame suke kat awak ! Kenapa sekarang baru awak muncul ? " Pernah sesesape menggunakan atau mendengar ayat seperti di atas ? Haish . Minah C mesti la cair punye , kalau macam macam ayat dah Mamat C ni bagi . Setelah beberapa minggu keluar bersame . Mamat A , "Saya dah ade girlfren . Tapi saya sayang awak ! Saya dah lame sayang awak , dah lame saya perhatikan awak . Kenape baru sekarang awak muncul ? " Hati perempuan yang dah lame dahagakan kasih sayang mane la tak cair . Bukan aku nak cakap kaum hawa ni lemah ke ape ye . Hawa hawa sekalian ni , dilahirkan dengan hari yang lembut okey . Minah C plak akan berkata , " Saya pown sayang awak , saya sanggup tunggu awak . " Okay , orang Ketiga sudah Menjelma !

Selepas itu , ini situasi yang berbeza plak ye . Mamat Z dan Minah Y dah menjadi kenalan sudah sekian lama nye . Mereka berkongsi suka duka bersama . Akhirnya , Minah Y mendapat seorang boyfren . Mamat Z pulak dah lame menyimpan perasaan dekat Minah Y . Sape yang jadi orang Ketiga kat sini ? Haaa , korang judge la sendiri .

Hurm , tak best la jadi orang Ketiga . Mungkin ade orang kate best . Atas orang laa . Tapi ni blog aku , dan aku nak cakap , jadi orang Ketiga SUCKS giler . Tak malu ke weyh . Terhegeh kat pakwe orang . Jadi kekasih simpanan . Macam Puihhh ... Sori , ni luahan aku bila aku tengok orang jadi yang Ketiga . 

Hina sangat ke jadi yang Ketiga ? Kahwin  pown boley EMPAT ape .. Aip Aip , dengar sini , Pendapat bagi orang bercinta je . Jap Jap , Kahwin boley empat . Kenape takde orang kapel empat ea ? Tak pernah aku dengar . Maksud aku kapel EMPAT yang EMPAT2 tu rela di "madu" kan sepanjang korang kapel . HAHA .
Funny , konpem tak tahan lame . Kene hempuk laa . Dush Dush .

Positif jadi orang Ketiga ? Dapat kasih sayang -_-' Mana tahu jodoh ke . Negatif jadi orang Ketiga ? Belum tentu dia sayang kau . Kalau dengan awek dia tu , dia boley pasang laen . Tak mustahil dia buat kat kau nanti .

Okay , tu je , pendapat aku untuk orang Ketiga dalam berkasih . *Wekk . Benda ni boleh je putar putar , jadi kat kite satu hari nanti . Aku harap lah benda ni tak terjadi kat aku Nauzubillah .

okesekianbai.
miss atiera

No comments:

Post a Comment